Pacjenci mają możliwość skorzystania z teleporady, którą realizujemy w naszej przychodni w Bralinie, ul. Wrocławska 35 w godzinach pracy Poradni Lekarza Rodzinnego, Poradni Pielęgniarki POZ i Poradni Położnej POZ.
- Teleporada może zostać udzielona przez lekarza, pielęgniarkę lub położną udzielających świadczeń w Przychodni "MEDICA".
- Teleporada jest świadczeniem zdrowotnym udzielanym na odległość przy użyciu systemów teleinformatycznych lub telefonu.
- Teleporady realizujemy z wykorzystaniem telefonów: 62 7829214, 62 5065878 oraz telefonu komórkowego 881 25-25-26, a także poprzez komunikator internetowy Messenger z konta Facebook: @MEDICABralin. Udostępnione środki łączności umożliwiają nawiązanie połączenia bez zbędnej zwłoki.
- Aby umówić termin teleporady pacjent powinien zadzwonić na jeden z ww. numerów lub poprzez komunikator Messenger i przekazać pracownikowi rejestracji chęć rozmowy z lekarzem. Teleporada zostanie udzielona w trakcie tej samej rozmowy lub - w przypadku gdy lekarz przyjmuje innych pacjentów - pracownik przychodni oddzwoni do pacjenta o umówionej godzinie.
- Teleporada jest realizowana nie później niż w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu zgłoszenia się pacjenta do świadczeniodawcy za pośrednictwem systemu teleinformatycznego lub środków łączności
- W przypadku gdy pacjent złoży zapotrzebowanie na teleporadę poprzez SMS wysłany na numer 881 25-25-26 lub w trakcie rozmowy telefonicznej, lekarz, pielęgniarka lub położna udzielający teleporady przed jej rozpoczęciem są zobowiązani do ustalenia tożsamości pacjenta:
- na podstawie danych zawartych w dokumentacji medycznej,
- po okazaniu przez pacjenta dokumentu tożsamości (jeśli porada jest udzielana w trybie videoporady),
- przy wykorzystaniu elektronicznego konta pacjenta (IKP), jeśli porada jest udzielana z wykorzystaniem tego systemu
- W sytuacji gdy pomimo zgłoszenia potrzeby teleporady połączenie nie może dojść do skutku z przyczyny leżącej po stronie pacjenta (np. brak kontaktu z pacjentem), po 3-krotnej próbie kontaktu, w odstępie nie krótszym niż 5 minut, teleporada zostanie anulowana.
- W przypadku gdy pacjent odczuwa potrzebę osobistego kontaktu z lekarzem, pielęgniarką lub położną w siedzibie Przychodni, lub świadczenie nie może być zrealizowane na odległość (np. zabieg medyczny, szczepienie), umówiona zostanie indywidualna godzina przyjęcia, w trakcie której personel Przychodni zachowa niezbędne środki ochrony osobistej. Termin wizyty zostanie uzgodniony z pacjentem.
- W trakcie teleporady lekarz, pielęgniarka lub położna przeprowadzają badanie podmiotowe pacjenta i po analizie dostępnej dokumentacji medycznej ustalają czy udzielenie porady na odległość jest wystarczające dla rozwiązania problemu medycznego czy potrzebna jest osobista wizyta pacjenta w Przychodni.
- W trakcie teleporady lekarz, pielęgniarka lub położna tworzą dokumentację indywidualną pacjenta, w której zapisywane są wszelkie informacje o zrealizowanym świadczeniu, w tym o wystawionych receptach, skierowaniach, zleceniach.
- Teleporada jest przeprowadzana w warunkach zapewniających poufność informacji, w przypadku gdy realizowana jest w formie videoporady, dostęp do obrazu z kamery ma wyłącznie osoba udzielająca porady (lekarz, pielęgniarka lub położna).
- W przypadku konieczności przesłania przez pacjenta do dokumentacji lub wiadomości lekarza, pielęgniarki lub położnej skanu lub zdjęcia dokumentacji medycznej, pacjent wysyła maila na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., który jest zabezpieczony przed dostępnem osób nieuprawnionych. Dokumenty mogą być przez pacjenta dodatkowo spakowane i zabezpieczone hasłem, które pacjent podaje w rozmowie telefonicznej.
- W przypadku przekazywania pacjentowi przez Przychodnię informacji dotyczących jego stanu zdrowia (np. skan dokumentacji medycznej, skan papierowych wniosków, druków), dokumenty te są wysyłane w plikach spakowanych typu ZIP zabezpieczonych indywidualnym hasłem. Hasło podawane jest przez pracownika Przychodni w rozmowie telefonicznej z pacjentem.
Instrukcje:
- sposób realizacji e-recepty
- sposób realizacji e-skierowania
- sposób realizacji e-zlecenia na wyroby medyczne
- sposób realizacji badań dodatkowych, w tym laboratoryjnych i obrazowych
- sposób założenia przez pacjenta dostępu do Indywidualnego Konta Pacjenta (IKP)
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 12.08.2020r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej (Dz.U.2020.1395), w związku z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 stycznia 2021r. zmieniającym rozporządzenie w spr. standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej (Dz.U.2021.95)